بهینه سازی محتوای وب سایت برای موتورهای جستجو

با نحوه کار موتور جستجو و مفاهیم اولیه سئو (SEO) آشنا شدید، آماده‌اید تا نحوه به کارگیری آنها را یاد بگیرید. 

در این مقاله، در مورد استراتژی‌ها، نکات و توصیه‌هایی صحبت خواهیم کرد که می‌توانند به محتوای وب‌سایتی که ایجاد می‌کنید کمک کنند تا در موتورهای جستجو عملکرد بهتری داشته باشند.

به کارگیری سئو به عنوان یک دیجیتال مارکتر یک مهارت مهم است. ممکن است در نقش جدید خود وظیفه ایجاد محتوای سئو دوستانه را داشته باشید تا مشتریان بالقوه هنگام تایپ عبارات جستجو در موتور جستجو، آن را پیدا کنند. اطلاعات این بخش واقعا به شما در انجام این کار کمک خواهد کرد.

اگرچه ممکن است فکر کنید ترفندها و فوت‌وفن‌های خاصی برای سئو وجود دارد، اما در واقع همه چیز به تولید محتوای عالی برمی‌گردد.

اگر محتوا خوب نوشته شده باشد، آموزنده باشد و به موضوع مرتبط باشد، به رفع نیاز جستجوگر کمک می‌کند. و شما به عنوان یک متخصص بازاریابی و تجارت الکترونیک که سئو را پیاده‌سازی می‌کنید، باید سعی کنید نیاز جستجوگر را بهتر از رقبا برآورده کنید.

در ادامه، قصد داریم در مورد نحوه بهینه‌سازی محتوای وب‌سایت شما صحبت کنیم. این توصیه‌ها مستقیماً از مستندات سئوی گوگل گرفته شده است. اگرچه هیچ‌کدام از این موارد تضمین نمی‌کند که یک صفحه وب در موتور جستجو رتبه بالایی کسب کند، اما هنگام ایجاد صفحات وب، نکات بسیار خوبی برای در نظر گرفتن هستند.

محتوای جذاب و مفید، شاه کلید فتح گوگل

اولین توصیه این است که وب‌سایت را مفید و جالب کنید. ایجاد محتوای جذاب و مفید احتمالاً بیش از هر عامل دیگری که مورد بحث قرار می‌دهیم، بر وب‌سایت شما تأثیر می‌گذارد.

کاربران محتوای خوب را جذاب می‌دانند. وقتی کاربران جذب شوند، احتمالاً می‌خواهند آن را به اشتراک بگذارند و سایر کاربران را به سمت آن هدایت کنند. به اشتراک گذاری و صحبت بازدیدکنندگان در مورد وب سایت، چیزی است که به ایجاد اعتبار سایت نزد بازدیدکنندگان و گوگل کمک می کند. به اشتراک گذاری به ندرت بدون محتوای با کیفیت اتفاق می افتد.

محتوای جذاب و مفید، شاه کلید فتح گوگل

محتوای عالی بنویسید، گوگل پاداش‌تان را می‌دهد!

توصیه بعدی این است که بدانید بازدیدکنندگان چه می‌خواهند و آن را به آنها بدهید. این کار با تحقیق کلمات کلیدی شروع می شود.

هنگامی که کلمات کلیدی و موضوعات مناسب را پیدا کردید، محتوای عالی ایجاد کنید. اینکه چگونه بهترین محتوای عالی را ایجاد کنید، اغلب به نظر  و سلیقه بستگی دارد.

با این حال، دستورالعمل‌های جستجوی گوگل پیشنهادهایی ارائه می‌دهد، مانند اینکه مطمئن شوید محتوا خوب نوشته شده و دنبال کردن آن آسان است، و متن خود را به دقت از نظر غلط‌های املایی و دستوری بررسی کنید.

محتوای تازه و منحصر به فرد نیز در جستجوها عملکرد بهتری دارد. محتوای قدیمی را دوباره استفاده نکنید. گوگل تلاش زیادی می کند تا صفحاتی با اطلاعات متمایز را نشان دهد.

اگر صفحاتی در یک وب سایت وجود داشته باشند که تکراری یا از نظر محتوا مشابه باشند، احتمالاً آن صفحات در نتایج موتورهای جستجو نشان داده نمی شوند.

وب سایتی که گوگل و کاربران به آن اعتماد کنند

سومین توصیه این است که طوری رفتار کنید که اعتماد کاربر را جلب کند. اگر کاربران باور داشته باشند که وب سایت شما قابل اعتماد است، از بازدید از آن احساس راحتی می کنند.

سایتی با اعتبار خوب قابل اعتماد است. در صنعت یا حوزه خاصی برای خود اعتبار و تخصص ایجاد کنید. اطلاعاتی در مورد اینکه چه کسی سایت را منتشر می کند، زمینه را فراهم می کند و اهداف سازمان چیست ارائه دهید.

اگر وب سایت تجارت الکترونیک دارید، مطمئن شوید که اطلاعات خدمات مشتری واضح و رضایت بخشی دارید. این به بازدیدکنندگان کمک می کند تا مشکلات را حل کنند. همچنین باید از فناوری های مناسب استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر صفحه پرداخت تجارت الکترونیک شما اتصال امنی ندارد، کاربران نمی توانند به سایت اعتماد کنند.

اعتبار وبسایت خود را با اثبات تخصص‌تان افزایش دهید

اعتبار وبسایت خود را با اثبات تخصص‌تان افزایش دهید

توصیه بعدی این است که تخصص و اعتبار را به وضوح نشان دهید. مطمئن شوید که محتوای سایت توسط افرادی با دانش در موضوع ایجاد یا ویرایش شده است.

اگر شما به عنوان یک بازاریاب دیجیتال وظیفه دارید محتوایی بنویسید که در آن اطلاعاتی ندارید، فقط مطمئن شوید که کسی که متخصص است محتوای شما را ویرایش می کند. یا می توانید منابع متخصص یا باتجربه ارائه دهید. منبع به کاربران کمک می کند تا تخصصی را که محتوا را بر اساس آن قرار می دهید درک کنند.

کیفیت یا کمیت؟ گوگل به دنبال چه محتوایی است؟

پنجمین توصیه این است که مقدار مناسبی از محتوا را برای موضوع خود ارائه دهید.

ایجاد محتوای با کیفیت بالا به مقدار قابل توجهی از حداقل یکی از موارد زیر نیاز دارد:

  • زمان
  • تلاش
  • تخصص
  • استعداد یا مهارت

مطمئن شوید که محتوای شما از نظر واقعی دقیق، واضح نوشته شده و جامع است.

به عنوان مثال، اگر در حال انتشار یک دستور غذا هستید، یک دستورالعمل کامل ارائه دهید که به راحتی قابل پیگیری باشد. فقط مجموعه ای از مواد تشکیل دهنده یا شرح اولیه غذا را منتشر نکنید. اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل ها منطقی و صحیح هستند.

کیفیت یا کمیت؟ گوگل به دنبال چه محتوایی است؟

اینها پنج توصیه محتوایی از دستورالعمل های جستجوی گوگل بود. از آنها برای ایجاد محتوایی استفاده کنید که تجربه ای عالی را به مشتریان بالقوه شما ارائه دهد.

اگر تجربه ای عالی را به جستجوگران ارائه دهید، شروع بسیار خوبی برای کسب رتبه صفحه وب در SERP خواهید داشت.

حتما بخوانید:

استفاده از هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ
سوشال مدیا مارکتینگ چیست
بازاریابی ایمیلی چیست