مدرس دیجیتال مارکتینگ
چه کسی فکر میکرد که اینترنت میتواند بستری متفاوت برای راه اندازی کسبوکار دیجیتال ما باشد؟
باور کردن این موضوع ممکن است سخت باشد که الان ما میتوانیم از طریق اینترنت، بلیت هواپیما و قطار را خریداری کنیم، حتی میتوانیم محصولات خود را از طریق دیجیتال مارکتینگ و اینترنت سفارش داده و در منزل یا محل کار تحویل بگیریم.
برای آشنایی و درک بهتر این روش جدید نیاز داریم تا از یک مدرس دیجیتال مارکتینگ درباره اش بیاموزیم
مهندس پیام لاهه مطلق که به عنوان مدرس دیجیتال مارکتینگ تاکنون به بیش از 3500 دانشپذیر به صورت حضوری و آنلاین مباحث تخصصی دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی را آموزش داده است.
خوب است بدانیم که یک مدرس دیجیتال مارکتینگ چه نوع تدریسی دارد.
سوابق تدریس مدرس دیجیتال مارکتینگ
نمونه های آموزش مدرس دیجیتال مارکتینگ
آموزش دیجیتال مارکتینگ در دوره اکانت منیجری
5 ترفند برای دیجیتال مارکتینگ موفق
تاریخچه رسانه های اجتماعی
تیزر معرفی دوره اینستاگرام مارکتینگ
تعریف مارکتینگ چیست؟
از نظر مدرس دیجیتال مارکتینگ مارکتینگ (بازاریابی) شامل شناسایی، پیش بینی و برآورده کردن نیازهای مشتری از طریق توسعه، ترویج و توزیع کالا و خدمات است. گسترش اینترنت و فناوری های دیجیتال منجر به افزایش قابل توجه فعالیتهای مارکتینگ شده است. مصرف کنندگان روزانه با انبوهی از تبلیغات از طریق پلتفرمهایی مانند رسانههای اجتماعی، تلویزیون، ایمیل و استریم آنلاین مواجه می شوند. علی رغم سلطه رسانههای دیجیتال، رسانههای سنتی مانند تلویزیون، رادیو، روزنامهها و مجلات هنوز دارای تبلیغات هستند. تغییر به سمت رسانههای دیجیتال، این روش های مرسوم مارکتینگ را در رسیدن به مخاطبان گسترده تر با هزینه های کمتر موثر کرده است.
تیمهای مارکتینگ از استراتژیها، تکنیکها و کانالهای آنلاین و آفلاین متنوعی برای درگیر کردن مخاطبان هدف و تشویق آنها به خرید محصولات و خدمات ارائه شده توسط کسبوکارها استفاده می کنند
دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) چیست و چگونه کار می کند؟
به عنوان مدرس دیجیتال مارکتینگ برای مدیران کسب و کار، تعریف دیجیتال مارکتینگ ساده است، اما درک نحوه عملکرد آن کمی پیچیده است دیجیتال مارکتینگ همه چیز در مورد استفاده از پلتفرمها و کانالهای دیجیتال برای بازاریابی و تبلیغ کسب و کار است. دیجیتال مارکتینگ نه محصول است و نه خدمتی که برای شما کار کند؛ این مفهومی است که باید آن را تطبیق دهید و برای خودتان کارآمد کنید.
کمی گیج کننده است، نه؟ نگران نباشید، وقتی این مفهوم را درک کنیم، همه چیز کاملاً شفاف خواهد شد.
دیجیتال مارکتینگ با ادغام کانالهای دیجیتالی مانند گوگل، یوتیوب یا اینستاگرام با تکنیک های بازاریابی مانند پرداخت به ازای کلیک (PPC)، بازاریابی ایمیل، بازاریابی رسانههای اجتماعی و بسیاری دیگر برای جذب و هدایت مشتریان کار می کند.
هدف نهایی دیجیتال مارکتینگ چیست؟
کل ایده پشت این فرآیند شناسایی و هدف قرار دادن مشتریان بالقوه و علاقهمند کردن آنها به آنچه ارائه میدهید، در نهایت متقاعد کردن آنها به خرید و عضویت در کانال بازاریابی شما است. اما ابتدا، باید هدفی تعیین کنید:
با دیجیتال مارکتینگ به چه هدفی میخواهید برسید؟
استراتژیها و پلتفرمهای مختلف بازاریابی برای انواع مختلف تبلیغات مناسب هستند.
برای آگاهی از برند، بازاریابی رسانههای اجتماعی میتواند عالی باشد. اما اگر می خواهید سرنخ ایجاد کنید، PPC و SEO ممکن است همان چیزی باشد که نیاز دارید.
اکنون که فهمیدید دیجیتال مارکتینگ میتواند بسته به هدف نهایی کسب و کار یا بازاریابی شما به روشهای مختلف کار کند،
فرآیندهای دیجیتال مارکتینگ کدام است؟
فناوریهای دیجیتال مختلفی وجود دارند که کسبوکارها و دیجیتال مارکترها میتوانند از آنها برای پخش پیامهای مارکتینگ خود به مخاطبان هدف آن استفاده کنند. نمونههایی از فناوریهایی که میتوانند مشتریان بالقوه را جذب و درگیر کنند عبارتند از فناوری تلفن همراه (رسانههای اجتماعی، تلفنهای هوشمند)، PPC، ایمیل مارکتینگ و تبلیغات نمایشی. در این دوران، دیجیتال مارکتینگ نقش مهمی در تصمیمگیری خرید مصرف کنندگان دارد.
بنابراین برای شرکتها مهم است که کسبوکار خود را آنلاین کنند و تا حد امکان حضور آنلاین خود را تقویت کنند. دورانی که مشتریان برای خرید یا دریافت اطلاعات در مورد محصولات یا خدمات به فروشگاه فیزیکی مراجعه میکردند، گذشته است. اکنون، مصرفکنندگان از اینترنت برای به دست آوردن اطلاعات در مورد محصولات مختلف و تصمیمگیری آگاهانه برای خرید استفاده میکنند؛ حتی اگر به یک فروشگاه فیزیکی مراجعه کنند، ممکن است برای دریافت محصول یا تکمیل خرید باشد.
اینجاست که دیجیتال مارکتینگ وارد میشود: به شرکت شما کمک میکند تا به مشتریان هدف خود در هر کجای مسیر ارزش مشتری برسید.
در زیر لیستی از تکنیکهای دیجیتال مارکتینگ آمده است:
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.