هوش مصنوعی مولد و دیجیتال مارکتینگ
هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT و Gemini ابزاری کاربردی است که نه تنها میتواند زندگی یک دیجیتال مارکتر را آسانتر کند، بلکه میتواند زندگی کارآفرینان را نیز آسانتر کند.
بیشتر تاکتیکهای فقط بر اساس هوش مصنوعی مولد ساخته میشوند. شاید مجبور باشیم چند مورد را با ابزارهای دیگر پیادهسازی و تعامل داشته باشیم، اما صادقانه بگویم، هوش مصنوعی مولد واقعاً کسی خواهد بود که به ما کمک میکند این مقاله را برای شما واقعاً مفید کند و بفهمید که چگونه میتوانید به عنوان یک دیجیتال مارکتر، از کارآمدترین ابزار هوش مصنوعی در بازاریابی استفاده کنید.
خب، بیایید با اولین سوال شروع کنیم. بیایید از هوش مصنوعی مولد بپرسیم.
هوش مصنوعی مولد چگونه میتواند به یک دیجیتال مارکتر در کارهای روزانه کمک کند؟
در حالی که هوش مصنوعی مولد به ما پاسخ میدهد، به مهمترین موضوعاتی که در طول این مقاله کشف خواهیم کرد، اشاره میکنم.
البته، بخش مهم عملکرد هوش مصنوعی مولد مربوط به ایجاد محتوا است. بنابراین، از تمام مباحث دیجیتال مارکتینگ، به یاد میآوریم که محتوا سلطان است و ما باید برای بخش اعظمی از فعالیتهای با ارزش، مانند سئو، سوشال مدیا مارکتینگ، بازاریابی CRM و غیره محتوا ایجاد کنیم. و اگر فکر کنید و شروع به همکاری با هوش مصنوعی مولد کنید، میبینیم که اولین پاسخ هوش مصنوعی مولد در مورد ایجاد محتوا است.
ما در مورد مهندسی پرامپت صحبت کردیم. البته، برخی از شرکتها و سازمانها، قبلاً شروع به بررسی محتوایی کردهاند که توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است یا خیر، و سعی میکنند بگویند که این محتوا توسط افراد ایجاد شده است و ما آن را بیشتر دوست داریم. اما در حال حاضر، روند بلندمدتی نمیبینیم.
محتوایی که توسط هوش مصنوعی ایجاد میشود، چندان ارزشمند و کارآمد نخواهد بود و محتوایی که توسط افراد ایجاد میشود، همانطور که قبلاً گفتیم، ایجاد محتوا شاید موضوع اصلی باشد که در ادامه کشف خواهیم کرد و ما از طریق موارد اصلی که نحوه استفاده از هوش مصنوعی مولد برای ایجاد محتوا و ایجاد استراتژی بازاریابی محتوای خود را توضیح میدهد، پیش خواهیم رفت.
همانطور که قبلاً اشاره کردیم، شبکههای اجتماعی و مدیریت شبکههای اجتماعی بخش بزرگی از استراتژی محتوای شما هستند. بنابراین، فیسبوک، یوتیوب، اینستاگرام و سایر شبکههای اجتماعی واقعاً مفید خواهند بود اگر شروع به استفاده از هوش مصنوعی کنید و از این قابلیتهایی که در هوش مصنوعی مولد داریم استفاده کنید.
بنابراین، بازاریابان دیجیتال میتوانند از ابزار مدیریت شبکههای اجتماعی استفاده کنند و از هوش مصنوعی مولد برای تولید پستها، متن برای استوریها، برخی سناریوها، اسکریپتها و غیره استفاده کنند.
بنابراین، هوش مصنوعی مولد چگونه میتواند با مدیریت شبکههای اجتماعی به شما کمک کند و زندگی شما را در بین مشتریان آسانتر کند.
یکی از بزرگترین بانکها در حال حاضر هوش مصنوعی مولد را به عنوان مدیر شبکههای اجتماعی خود که تمام محتوا را برای آنها مینویسد، پیادهسازی کرده است.
بنابراین، ما همچنین کمی درباره اینکه چگونه چنین آزمایشهایی میتواند بر بازاریابی ایمیلی کسبوکار شما تأثیر بگذارد، صحبت خواهیم کرد. همچنین میتوانیم محتوای خود را با شبکههای اجتماعی، سئو و بازاریابی ایمیلی توزیع کنیم.
هوش مصنوعی مولد واقعاً مفید است اگر شروع به نوشتن ایمیلها، عنوان، زیر عنوان، متن ایمیلها کنید. اگر مانند من، انگلیسیزبان مادری نیستید، این ابزار میتواند مزایای دیگری نیز داشته باشد. میتواند زمان و منابعی را از ابزارهایی مانند گرامرلی (Grammarly) بگیرد و از هوش مصنوعی مولد برای نوشتن ایمیلهای خود استفاده کند، نه فقط برای بازاریابی ایمیلی کلاسیک که در آن پایگاه دادهای دریافت میکنید و با این مخاطبان ارتباط برقرار میکنید، بلکه برای مواردی که چنین کارایی دارید، جایی که ایمیلهای سرد (cold email) دارید، شروع به استفاده از ابزار هوش مصنوعی مولد همچنین میتواند مفید باشد، زیرا میتوانید از هوش مصنوعی مولد بخواهید ایمیلها را شخصیسازی کند و این به شما بستگی دارد که چقدر خوب باشد، به چند پارامتر و چند مورد با هوش مصنوعی مولد به اشتراک میگذارید.
سئو زمینه مورد علاقه من است. چند سال پیش به عنوان متخصص دیحیتال مارکتینگ شروع به کار کردم. درست در همان لحظه، من تمام اطلاعات مربوط به پتنتهای گوگل را مطالعه میکردم، نحوه کار آنها، نحوه تعامل آنها با اطلاعات.
رنکبرین یکی از اولین تکرارهای هوش مصنوعی موتور جستجوی گوگل در آن زمان متولد شد. و، هوش مصنوعی در جستجو چیز جدیدی نیست. اما در عین حال، اگر در مورد روال سئو صحبت کنیم، تمام کارهایی که متخصصان سئو روزانه انجام میدهند، هوش مصنوعی مولد بسیار مفید است. این در مورد تحقیق کلمات کلیدی، درک موضوع، نوشتن عناوین، نوشتن توضیحات، نوشتن محتوای مرتبط با سئو است. بهینهسازی سئو فصل بزرگ دیگری از داستان ما است که در آن بحث خواهیم کرد که چگونه میتوانید هوش مصنوعی مولد را برای تمام کارمندان پیادهسازی کنید و چگونه میتوانید این کار را به درستی انجام دهید. ما سعی خواهیم کرد این کار را روی مثالهای خودمان انجام دهیم، برای مثال در آکادمی تقویت مهارتها، پشتیبانی مشتری.
البته، اگر در مورد هوش مصنوعی مولد صحبت کنیم، پاسخهای زیادی میداند. برای مثال، میتوانید از آن بپرسید که پیام لاهه کیست یا چیزی در مورد منتورینگ وی و اطلاعات زیادی دریافت خواهید کرد. این ابزار قبلاً قبل از شما گوگل کرده است. مسئله اصلی این است که بیشتر اطلاعات موجود در هوش مصنوعی مولد هنوز قبل از سال ۲۰۲۱ است. البته به زودی بهروزرسانی شده است، اما این یک چیز کوچک است که میتواند زندگی شما را چندان آسانتر نکند. این زندگی شما را پیچیدهتر میکند، اما در عین حال پاسخ دادن به سؤالات متداول با استفاده از هوش مصنوعی مولد با استفاده از API هوش مصنوعی مولد نیز کار بزرگی برای تجارت است. این همچنین میتواند برای بهبود بازاریابی دیجیتال شما استفاده شود.
سوالات خود را در کامنت بنویسید،به آنها در بخش سؤالات و پاسخها پاسخ خواهم داد. ما این مقاله ها را بهروزرسانی خواهیم کرد. ما در طول زمان مقاله های دیگری اضافه خواهیم کرد، فناوریهای هوش مصنوعی مانند هوش مصنوعی مولد به طور منظم در حال توسعه هستند. بنابراین، به زودی مطالب جدید و مقاله های جدید زیادی در این سایت وجود خواهد داشت.
حتما بخوانید:
استفاده از هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگسوشال مدیا مارکتینگ چیست و اثر آن بر کسب و کار چگونه است؟
دیجیتال مارکتینگبازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ) چیست؟ + انواع کمپین های ایمیلی
دیجیتال مارکتینگ