در نوامبر سال 2019، اینستاگرام یک قابلیت جدید به نام ” Reels ” به برنامه خود اضافه کرد، که تنها برای کاربران برزیل در دسترس بود ، این قابلیت براساس نرمافزار TikTok طراحی شد.
همان طور که میتوانید مشاهده کنید، در حالت Reels به شما این امکان را میدهد که فیلمهای ویدئویی ۱۵ ثانیهای تولید کنید، که میتوانید برای آن موسیقی تنظیم کنید و از کلیپهای مختلف جدا شود . پس از آن Reels شما میتوانید به اشتراک گذاشته شوند و remixed ، درست مانند TikTok ، در حالی که Reels های بالا نیز در کاوش ، بهبود کشف ، مورد استفاده قرار میگیرند .
براساس سایت TechCrunch کاربران اینستاگرام میتوانند محتوای تولیدی قابلیت Reel علاوه بر استوری در بخش پست نیز به اشتراک بگذارن
این امکان به گسترش استفاده از Reels کمک خواهد کرد و آن را به عنوان گزینه محتوای بسیار محبوب تبدیل میکند.
سوالی که پیش میاد اینه که چرا این قابلیت تنها برای کاربران در فرانسه و آلمان فراهم شده؟
این موضوع در واقع میتواند بخشی از استراتژی فیسبوک برای غلبه بر TikTok قبل از آنکه ، این نرم افزار فرصتی برای به دست آوردن سهم بازار قابل توجه در دو کشور آلمان و فرانسه باشد. در اوایل سال گذشته سهم بازار TikTok در دو کشور ذکر شده تنها چهار میلیون کاربر بود.
برای مقایسه، اینستاگرام ۲۲ میلیون کاربر در آلمان و ۱۹ میلیون کاربر در فرانسه دارد. به احتمال زیاد از زمانی که این قابلیت در دو کشور آلمان و فرانسه به اشتراک گذاشته شود کاربران بیشتری پیدا خواهد کرد، اما هنوز راه درازی برای حفظ شیوهای که در آمریکا دارد.
با اضافه کردن این قابلیت به اینستاگرام در این بازار، فیس بوک ممکن است قادر به جلوگیری از شتاب گرفتن TikTok از حرکت پرشتابش باشد.
ویژگیهای جدید Reels جالب هستند، و به همان اندازه جالب خواهد بود که ببینید اگر اینستاگرام تصمیم میگیرد Reels را به بازارهای جدید بیاورد یا نه. ایالاتمتحده و هند مناطق تمرکز اصلی برای TikTok (خارج از چین) هستند، بنابراین ممکن است که اینستاگرام به عنوان بخشی از یک استراتژی وسیعتر برای کند کردن حرکت TikTok، در جاهای دیگر ، Reels را به کاربران دیگر معرفی کند.
و اکنون باید دید که چگونه این قابلیت Reels جدید میتوانند کارساز باشد.