9 ایده جذاب برای ریل اینستاگرام
اگر در هفته تقریبا دو عدد ریل تولید و آپلود میکنید، در ماه هشت ریل میشود که طبق موضوعاتی که در ادامه مطالعه میکنید میتوانید برای کسبوکارتان ریل تولید و در پیج اینستاگرام استفاده کنید.
هر ایده با مثال توضیح داده شده تا کامل متوجه شوید که باید برای حوزه کاری خودتان چطور شخصیسازی کنید.
ایده اول ریل اینستاگرام: آموزشی
در این سبک محتوا باید به مخاطب ارزش اضافه کنید و برایش مفید باشید. باید دغدغههای اصلی فالوئرهایتان را پیدا کنید و آن دغدغهها را با آموزشهای کاربردی که برایشان تولید میکنید برطرف کنید.
به عنوان مثال، اگر حوزه کاری شما تغذیه و سلامتی است، میتوانید ویدیوهای کوتاهی از نکات تغذیهای و دستورهای غذایی سالم تهیه کنید.
ایده دوم ریل اینستاگرام: آموزش دنبالهدار
این نوع آموزش چند مرحلهای است. به عنوان مثال، پنج اپیزود دارید و یک مبحث را در این پنج اپیزود کامل میکنید. هر قسمت میتواند یک دقیقه باشد و نهایت هر یک روز یکبار پست شود. مثلا اعلام کنید هر قسمت کجا تمام میشود و بعد قسمت بعدی را پست کنید تا مخاطبان تا آخر ببینند. این نوع محتوا برای موضوعات پیچیده و آموزشی بسیار مناسب است.
ایده سوم ریل اینستاگرام: نشان دادن قبل و بعد
برای این سبک باید شرایطی فراهم کنید که موضوع قبل و بعد به خوبی کار کند. مثلا قبل و بعد از عمل زیبایی بینی یا تغییر دکوراسیون داخلی. با این نوع محتوا، تأثیر فعالیتها و خدمات شما به خوبی نمایش داده میشود و مخاطبان ترغیب میشوند از خدمات شما استفاده کنند.
ایده چهارم ریل اینستاگرام: نمونه کار
از نمونه کارها یا محصولات عکاسی کنید و این عکسها با کیفیت و نور عالی تهیه شده باشند. سپس همین نمونه کارها را با تمپلیت و آهنگ ترند به صورت ریل قرار دهید. این نوع محتوا نشاندهنده کیفیت کار شماست و باعث جلب توجه مخاطبان میشود.
ایده پنجم ریل اینستاگرام: چالش
یک ویدیو کمتر از ۱۰ ثانیه که حس خوب به مخاطب میدهد و در کمترین زمان ممکن بر او تأثیر میگذارد. میتوانید این چالش را برای نشان دادن تنوع محصولات استفاده کنید. حتی میتواند سرگرمکننده و فان باشد.
به عنوان مثال، یک چالش استفاده از محصولات جدید شما.
ایده ششم ریل اینستاگرام: ولاگ
ولاگ به ویدئویی گفته میشود که در طول روز تهیه کردهاید و آن را تدوین میکنید. میتوانید ولاگ بگیرید که نشان بدهید در طی روز چه کارهایی میکنید یا چطور خودتان را معرفی میکنید. این ولاگ میتواند برای مخاطب بسیار تأثیرگذار باشد و نوعی آموزش برای او باشد.
ایده هشتم ریل اینستاگرام: داستان-روایتی
برای کسبوکارتان داستان تولید کنید، یا داستانسرایی و جریانسازی کنید. به عنوان مثال، میتوانید داستانی تعریف کنید که نشان دهد چگونه یک محصول یا خدمت شما زندگی یک فرد را تغییر داده است. این نوع محتوا بسیار جذاب و گیرا است و مخاطبان را به خود جذب میکند.
ایده نهم ریل اینستاگرام: نقد اشتباهات رایج حوزه کاریتان
نقدها میتوانند تفاوت زیادی ایجاد کنند. روی اشتباهات بزرگی که مخاطبان دارند تمرکز کنید و به آنها بپردازید. این نوع محتوا میتواند مخاطبان را به تفکر وادار کند و آنها را به اصلاح اشتباهاتشان تشویق کند. به عنوان مثال، اگر در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنید، میتوانید نقدهایی از اشتباهات رایج در تبلیغات آنلاین ارائه دهید.
چک لیست تولید ریل اینستاگرام
- یک محصول (کالا یا خدمت) از کسبوکار که میخواهید در مورد آن تولید محتوای ریل اینستاگرام انجام بدهید را انتخاب کنید.
- تمام ویژگی محصول که انتخاب کردهاید را یادداشت کنید (حتی ویژگی ساده هم بنویسید)
- یکی از این ویژگی ها را انتخاب کنید و بررسی کنید این ویژگی برای چه افرادی جذاب و مناسب است.
- در 3 تا 6 ثانیه اول ریل، نتیجه آن ویژگی را به مخاطب هدف نشان بدهید
- در 15 تا 20 ثانیه دوم، نکته مهم و کاربردی ویژگی محصول که دغدغه مخاطب هست را معرفی کنید.
- در 5 تا 10 ثانیه سوم، از بازدیدکننده ریل دعوت به اقدام بخواهید مانند کامنت گذاشتن عبارت خاص، مشاهده هایلایت پیج یا ارجاع به لینک بایو
- نکات مهم در هنگام ضبط و تدوین ریل رعایت کنید.
- ابعاد ریل اینستاگرام 1080 در 1920 پیکسل است
- محتوای ریل دانلود شده از سایر پیج ها نباشد
- ریل بدون لوگو باشد
- کیفیت تصویر، صدا و نور مناسب باشد
- لوکیشن خوب برای ضبط انتخاب کنید
- ریل در صورت امکان زیرنویس داشته باشد
اگر میخواهید کسبوکارتان در این فضای رقابتی آنلاین موفق باشد، دیجیتال منتورینگ مهندس پیام لاهه میتواند به شما کمک کند تا بهترین استراتژی دیجیتال مارکتینگ را به کار بگیرید و حضور آنلاین قدرتمندی برای برند خود ایجاد کنید.
سلام
ممنون از محتوای مفید و ارزشمندتون 🙏✅️