نکات مربوط به پروفایل قوی دراینستاگرام به همراه چک لیست

پروفایل قوی در اینستاگرام به همراه چک لیست

پروفایل قوی اینستاگرام به عنوان ویترین کسب و کار بسیار مهم است و باید ویژگی های شاخصی داشته باشد تا افراد در نگاه به ویترین کسب‌وکار، صفحه اینستاگرام ما را فالو کنند.
در این مقاله درباره نکات مربوط به پروفایل قوی در اینستاگرام شش نکته ارزشمند معرفی شده است. با مطالعه و به کارگیری آن‌ها، صفحه اینستاگرام کسب‌وکار خودتان را بهبود و رشد بدهید.

بخش اول پروفایل: نام کاربری اینستاگرام

نام کاربری یا یوزنیم (User Name) در پروفایل قوی اینستاگرام مهم است زیرا زمانی که مثلاً در کارت ویزیت آیدی صفحه اینستاگرام را می‏خواهیم چاپ کنیم این آیدی یا نام کاربری را درج می‌کنیم. نام کاربری در اینستاگرام دو حالت دارد:

  • نام کاربری اینستاگرام مربوط به فرد یا برند شخصی: استفاده از نام و نام خانوادگی یا ترکیبی از آن برای نام کاربری اینستاگرام استفاده می‌شود.
  • نام کاربری اینستاگرام کسب و کار یا نام برند: برای نام کاربری پروفایل اینستاگرام کسب‌وکار باید اسم برند انتخاب کنیم، نه اسم تجاری شرکت! مثل برند دیجی‌کالا که اسم شرکت نوآوران فن آوازه است در واقع دیجی‌کالا نام تجاری این برند است و مردم ما را به نام برندمان می‏شناسند.

حال این سوال به ذهن می‌رسد که اگر نام کاربری اینستاگرام انتخابی برای فرد یا کسب‌وکار قبلاً انتخاب شده باشد چه کار باید کرد؟
در صورتی که نام کاربری مورد نظر شما برای پروفایل اینستاگرام از قبل انتخاب شده باشد پیشنهاد می‌شود از موارد زیر استفاده کنید:

  • استفاده از نقطه (.)، آندر اسکور (_) یا عدد
  • پسوندهایی مانند public، social، family، team یا از com، co، org یا .ir استفاده کنیم. البته توجه کنید که نباید مثلاً z.com بگذاریم چون به عنوان اینستاگرام به عنوان یک URL دامنه اما می‌توان z.ir می‏شود گذاشت.
  • از کلمه تخصصی مربوطه به حوزه کارمان در انتهای نام کاربری اینستاگرام استفاده کنیم مانند law، fitness، beauty،
  • آخرین راه حل برای نام کاربری اینستاگرام مذاکره با دارنده نام کاربری اینستاگرام است که به شدت کار سختی است چون نمی توان راه ارتباطی با آن فرد دارنده نام کاربری اینستاگرام پیدا کرد در صورت پیدا کردن راه ارتباطی هم هر مبلغی برای خرید پیشنهاد کنید آن فرد عدد بالاتری پیشنهاد می‌کند.

بخش دوم پروفایل: عکس کاور اینستاگرام

برای عکس کاور پروفایل اینستاگرام پیشنهاد می‌شود از دو حالت زیر یکی را بسته به این که پرسونال برند (برند شخصی) یا کسب‌وکار هستید انتخاب کنید.

  • عکس واقعی خودتان
  • لوگو کسب و کارتان

ویژگی عکس پروفایل شخصی در اینستاگرام

  • چهره ما در دایره پروفایل قابل رؤیت باشد عکس بهتر است از چهره باشد نه تمام قد فرد.
  • متناسب با تیپ و شخصیت باشد مثلاً اگر در حوزه آشپزی فعال هستید با لباس آشپزی باید باشد یا اگر ورزشکار هستید با لباس ورزشی
  • لبخند داشته باشیم
  • روبه دوربین باشیم
  • عکس سلفی نباشد
  • حداقل شش ماه یک بار تعویض کنیم (عکس پروفایل اینستاگرام را زود به زود تعویض نکنیم)
  • عکس مناسبتی نباشد مثل عکس دسته جمعی یا مثلاً عکس با سفره هفت سی
  • نهتر است از رنگ بک گراندهای روشن استفاده کنید. یا رنگ مورد نظر در لباس خودتان نمایان باشد.
  • بهتر است عکس‏های واتساپ، لینکدین، توییتر، تلگرام و… یکسان باشد. زیرا مخاطبی که از تلگرام یا اینستاگرام به سایر سوشال مدیاها ما می‌رود بتواند ما را به راحتی شناسایی کند

رفتار حرفه ای در رسانه های اجتماعی

اصول عکس پروفایل (برند شرکتی) در اینستاگرام:

  • لوگو کسب‌وکار کامل دیده شود اگر نوشته‏ای در زیر آرم لوگو داریم طوری قرار دهیم که دیده شود.
  • برای جذابیت بیشتر می‏توانید دور آن حلقه رنگی بیندازد.
  • تغییرات کوچک بر اساس مناسبت‌ها داشته باشیم (البته این مورد نیازمند نفر گرافیست در تیم سوشال مدیا است)

در صورتی که هنوز لوگو خود را طراحی نکرده اید می‌توانید از سایت های زیر برای طراحی لوگوی کسب و کار خود انجام دهید:

بخش سوم پروفایل: نام پیج یا نیم (Name) اینستاگرام

یکی از راه‏هایی که میتوان مخاطبی که دارد در فضای اکسپلور اینستاگرام جستجو می‏کنند به پیچ کسب‌وکار ما برسانیم، استفاده از سئوی اینستاگرام یعنی بخش نیم اینستاگرام (Name) است.
پیشنهاد می‌شود از از کلمه ‌های کلیدی کسب و کار که افراد در فضای اکسپلور اینستاگرام جستجو می‌کنند استفاده کنید و در کنار این کلمه (های) از اسم برند کسب‌وکار خود در بخش نیم (Name) پیج اینستاگرام خود نیز استفاده کنید.
بخش نیم اینستاگرام در حال حاضر محدودیت کارکتر دارد تا 64 کاراکتر امکان نوشتن کلمه‌ها را داریم البته نقطه، فاصله جز کاراکترها به حساب می‌آیند. پیشنهاد می‌شود از علامت # یا ایموجی در این بخش استفاده نکنید.
حواستان باشد در 14 روز فقط یکبار می‏شود بخش نیم اینستاگرام تغییر داد و اگر اشتباه تایپی در آن داشتیم و عبارت را ذخیره کنین بعد از 14 روز می‏شود آن را تغییر داد.

بخش چهارم پروفایل: بایوگرافی (بیوگرافی) یا بایو اینستاگرام

در بایو اینستاگرام باید شما به سه سوال زیر برای مخاطب پاسخ دهید.

  • شما چه کسی هستید؟
  • شما دقیقاً چه کار می‏کنید؟
  • چرا باید شما را فالو کنند؟

در بایو اینستاگرام می‏شود از هشتگ استفاده کرد. پیشنهاد می‌شود هشتگ مورد استفاده، هشتگ عمومی نباشد چون مخاطب بر روی آن هشتگ دستش می‏خورد و به اکسپلور آن هشتگ می‌رود و با بقیه‏ی رقیب‏های ما را آشنا خواهد شد.

با علامت @ می‌تواین سایر پیچ‏های خودمان را منشن کنیم.
برای انتقال بهتر پیشنهاد می‌شود از ایموجی در نوشته‎‌های بایو اینستاگرام خود استفاده کنید.
در بخش بایو اینستاگرام توصیه اکید می‌شود که دعوت به اقدام (Call to Action) داشته باشیم یعنی یک خواسته‌‏ای از مخاطب داشته باشیم:

  • پست آخر را ببینید.
  • برای مشاوره و رزرو وقت دایرکت بدهید.
  • روی لینک سایت بزنید
  • هایلایت اینستاگرام خاصی را مشاهده کند.

نکته مهم در بخش بایو اینستاگرام این است که به صورت دوره‏ای بهینه‌‏سازی کنید. یعنی هر چند وقت یکبار با توجه به کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ خود آن را تغییر بدهید.

یک لینک در اینستاگرام

بخش پنجم پروفایل: لینک وب‌سایت در اینستاگرام

یکی از قابلیت‌های خوب اینستاگرام قرار دادن لینگ وبسایت یا آدرس سایت خودمان است.
اگر وب‌سایت ندارید از بسترهایی مثل یک لینک یا lnk.bio می‌توانید استفاده کنید. در واقع اینها یک مینی سایت هستند که می‏ شود در آن نمونه کار، راه‏های ارتباطی، ویدئو و سوالات متداول را قرار داد.
مراحل ایجاد یک لینک برای پروفایل اینستاگرام
در مرورگر گوشی آدرس یک لینک را به این صورت وارد کنید: yek.link

  1. وقتی یک لینک را باز کردیم ثبت نام رایگان در بالای صفحه را می‏زنیم.
  2. اگر عضو یک لینک نیستید ثبت نام را می‏زنیم.
  3. زمینه کاری را انتخاب می‏کنیم.
  4. قالب مورد نظر را انتخاب ‌می‌کنیم.
  5. شماره موبایل خود را وارد می‏کنیم.
  6. ثبت نام را می‏زنیم.
  7. ویرایش پروفایل را می‏زنیم.
  8. تصویر خودمان را آپلود می‏کنیم (لوگو یا عکس آپلود شده در اینستاگرام باشد بهتر است)
  9. در قسمت نام: اسم خودمان یا اسم کسب و کار را وارد می‏کنیم.
  10. در قسمت شعار: یک توضیح از خودمان می‏گوییم.
  11. در بخش کادر می‏شود یک بخش از آفیس یا بخشی از کارمان را قرار دهیم. (الزامی ندارد هم می‏شود قرار داد هم نه)
  12. افزودن بلوک : متن، لینک، راه ارتباطی، مسیریاب، گالری، قلاب و … قرار داد.

بخش ششم پروفایل: هایلایت استوری اینستاگرام

زمانی که قصد داریم استوری‏های صفحه اینستاگرام را می‌خواهیم بعد از 24 ساعت در پیچمان ماندگار کنیم که از هایلایت (برگزیده) استفاده می‌کنیم
پیشنهاد می‌شود برای صفحه اینستاگرام کسب‌وکار این هایلایت‌ها داشته باشید:
1- اگر کسب‌وکار هستید هایلایت درباره ما یا اگر فرد هستید درباره من در این هایلایت که به صورت رشته استوری است به این سوال ها پاسخ دهید: کی هستید؟، چه کار می‏کنید؟، چه خدماتی دارید؟، کجا هستید؟، از کی شروع به کار کردید؟، چه تعداد پرنسل دارید؟
2- هایلایت تماس با ما: راه‏های ارتباطی خود را در این هایلایت اینستاگرام وارد کنید مانند: آدرس و لوکیشن محل کار، شماره تماس ثابت، آیدی‏های سایر سوشال مدیا مثل: تلگرام، واتس‏اپ، یوتیوب، و … برای لوکیشن کسب‌وکار پیشنهاد می‌شود از گوگل مپ اسکرین‏شات گرفته و آن را در قالب استوری قرار بدهید.
3- هایلایت رضایت مشتریان یا اعتماد شما: این برای کسب و کارهای محصول محور و خدمات محور است و پیچ‏های شخصی نیاز به این هایلات ندارند. معمولاً ما برای خرید از پیچ‏های اینستاگرام اولین بخشی که نگاه می‏کنیم هایلایت رضایت مشتریان است. این هایلایت اعتماد سازی می‏کند ما در فضای دیجیتال از صحبت‏های دیگران، نظرات دیگران برای اعتماد سازی سایر افراد استفاده کنیم باید حواسمان باشد فیش واریزی را به عنوان هایلایت رضایت مشتریان اضافه نکنیم چرا؟ چون هر کسی می‏تواند برای ما کارت به کارت کند رضایت مشتریان عکسی است که مشتری از محصول ما می‏فرستد یا ویسی که برای رضایت برای ما ارسال می‏کند (در این مورد بهتر است اسکرین رکورد ‏کنیم) یا متنی که در دایرکت فرستاده است این‏ها جز رضایت مشتریان است.
4- لیست خدمات و محصولات: به صورت جدول، عکس
5- آرشیوی از استوری‏ها و عکس‏ها

8 نکته اصول بازاریابی اینستاگرام

چک لیست پروفایل قوی در اینستاگرام

  • تصویر حرفه‏ای از خود یا لوگوی شرکت
  • بایوگرافی اینستاگرام به صورت واضح و روشن
  • قرار دادن پیوند به دیگر حساب‏های اینستاگرام
  • لینک به وب سایت (یک لینک)
  • شماره تلفن کسب‌وکار شما
  • آدرس ایمیل کسب‌وکار شما
  • اقدام برای عمل

در بعضی کسب و کارها خوب است در بایو شماره تماس بگذارید تا مشتری راحت با شما تماس بگیرد ترجیحاً شماره ثابت باعث اعتماد بیشتر می‏شود و در کنارش می‏شود از ایموجی تلفن هم بگذاریم یا اگر موبایل می‏گذاریم آئین موبایل می‏گذاریم.

در این مقاله شش نکته درباره پروفایل قوی در اینستاگرام به همراه چک لیست مورد نیاز معرفی شده است.
امیدوارم با به کارگیری این موارد پیج یا صفحه اینستاگرام قوی داشته باشید تا بتوانید در جذب فالوئر و فروش در اینستاگرام موفق عمل کنید.

اگر می‌خواهید کسب‌وکارتان در این فضای رقابتی آنلاین موفق باشد، دیجیتال منتورینگ مهندس پیام لاهه می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین استراتژی‌ دیجیتال مارکتینگ را به کار بگیرید و حضور آنلاین قدرتمندی برای برند خود ایجاد کنید.

حتما بخوانید:

رسانه‌های اجتماعی پولی چیست؟
درک و ارائه گزارش سوشال مدیا مارکتینگ
تحلیل سوشال مدیا چیست؟