[featured_img_modern link_img=’no-link’ tagline=” sale=’light’ sale_bg=’#d54e21′ custom_class=” template_class=” av_uid=’av-by8jnk’ sc_version=’1.0′][/featured_img_modern]
[page_title tag=’h2′ style=’blockquote modern-quote’ size=” subheading_active=’no_sub’ port_cat_links=’yes_links’ post_cat_links=’yes_links’ subheading_size=’16’ padding=’10’ color=” custom_font=” subcolor=” custom_subfont=” av-medium-font-size-title=” av-small-font-size-title=” av-mini-font-size-title=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” custom_class=” template_class=” av_uid=’av-11qqtc’ sc_version=’1.0′][/page_title]
براساس تعریف content marketing institute بازاریابی محتوایی این گونه معرفی شده است:
یک رویکرد بازاریابی استراتژیک که بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و مداوم برای جذب و حفظ مخاطب کاملاً مشخص متمرکز است، در نهایت منجر به یک اقدام سودآور از طرف مشتری میشود
اولین کلمه مهم بازاریابی استراتژیک است: ما باید رویکرد استراتژیک داشته باشیم.
ابتدا ببینیم استراتژی یعنی چی؟
یک وضعیتی داریم که این وضعیت حال ماست هر چی که هست و یک جایی را میخواهیم برسیم که به آن وضعیت مطلوب میگوییم.
فرض کنید میخواهید به جزیزه زیبای کیش سفر بروید. اول باید بدانیم وضعیت استقرارمان چگونه است که به آن وضعیت فعلی میگوییم. و بعد باید بررسی کنیم مقصدمان کجاست؟ که وضعیت مطلوب میشود.
مسیری که طی میکنیم از وضعیت فعلی به وضعیت مطلوب برویم به آن استراتژی میگویند
محتوا باید ارزشمند باشد یعنی چه؟
در تولید و توزیع محتوا باید یک ارزشی را به مخاطی برسانیم یعنی یک چیزی را منتقل کنیم که در مقابلش ارزشی از مخاطب دریافت کنیم که میتواند حداقل لایک باشد یا کامنت بگذارد خوشبینانه پست مارا برای یکی بفرستد خیلی خیلی خوب بیاید دایرکت از ما خرید کند
و نکته بعدی اینکه باید محتوا مرتبط باشد نمی توانیم در پیچ کاری یک محتوایی که فان و طنز هست وبه پیچ کسب و کار ما ربطی ندارد استفاده کنیم نباید با این نگاه که این محتوا ازش خوشم میآید یا جذاب است بگذاریم در پیچ کاری.
باید تداوم داشته باشیم در پیچ کاری نه که یک روز کار کنیم یک روز کار نکنیم.
رویکرد بازاریابی محتوایی دو جا به ما کمک میکند هم در جذب مخاطب هم در حفظ و نگه داشت مخاطب به ما کمک میکند
جذب مخاطب یعنی من با تولید محتوا میخواهم کاری کنم که مخاطب بیاید طرف من
توی حفظ کجا کمک میکند؟ در جایی که آمده از من محصول خریده مثال در مزون یک نفر از من شال خرید، مثلاً ویدیویی تولید میکنیم این لباس را میخواهیم بشوریم چگونه بشوریم.
برای همه نمیتوانیم تولید محتوا کنیم چون نه بودجه داریم نه زمانش
ودر آخر این بازاریابی محتوایی باید برای ما یک سودآوری داشته باشد یعنی بتوانیم فروش محصول یا خدمت داشته باشیم و از مشتری درآمد کسب کنیم. (پول دریافت کنیم)
چند نوع فرمت محتوا داریم؟
متن: گزارش، پاسخ به سوالات، کتاب، مجله
عکس: اینفوگرافیک، اسلاید، عکس، کارهای گرافیکی
ویدئو: مصاحبه، تک گویی، گزارش مستند، وینار
صدا: پادکست، صوت دانلودی
3 تای اول قابلیت استفاده در اینستاگرام را دارد ولی صدا را نمیشود در اینستاگرام استفاده کرد جز در قسمت دایرکت یا کانالی که که ایجاد میکنیم.
ابزارهای تولید محتوا کدام هستند؟
- میکروفون (موبایل)
- دوربین حرفهای یا موبایل
- سه پایه
- نورپردازی
- لپ تاپ یا موبایل
منابع دانلود محتوای محتوا و ویدئو
- نرم افزارهای تولید محتوا با موبایل
- منابع تولید محتوای عکس محور و ویدئوی آنلاین
- کانال تلگرام جعبه ابزار تولید محتوای موبایلی
حتما بخوانید: