[featured_img_modern link_img=’no-link’ tagline=” sale=’light’ sale_bg=’#d54e21′ custom_class=” template_class=” av_uid=’av-by8jnk’ sc_version=’1.0′][/featured_img_modern]

[page_title tag=’h2′ style=’blockquote modern-quote’ size=” subheading_active=’no_sub’ port_cat_links=’yes_links’ post_cat_links=’yes_links’ subheading_size=’16’ padding=’10’ color=” custom_font=” subcolor=” custom_subfont=” av-medium-font-size-title=” av-small-font-size-title=” av-mini-font-size-title=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” custom_class=” template_class=” av_uid=’av-11qqtc’ sc_version=’1.0′][/page_title]

براساس تعریف content marketing institute بازاریابی محتوایی این گونه معرفی شده است:

یک رویکرد بازاریابی استراتژیک که بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و مداوم برای جذب و حفظ مخاطب کاملاً مشخص متمرکز است، در نهایت منجر به یک اقدام سودآور از طرف مشتری می‏شود

اولین کلمه مهم بازاریابی استراتژیک است: ما باید رویکرد استراتژیک داشته باشیم.

ابتدا ببینیم استراتژی یعنی چی؟

یک وضعیتی داریم که این وضعیت حال ماست هر چی که هست و یک جایی را می‏خواهیم برسیم که به آن وضعیت مطلوب می‏گوییم.

فرض کنید می‏خواهید به جزیزه زیبای کیش سفر بروید. اول باید بدانیم وضعیت استقرارمان چگونه است که به آن وضعیت فعلی می‌گوییم. و بعد باید بررسی کنیم مقصدمان کجاست؟ که وضعیت مطلوب میشود.

مسیری که طی می‏کنیم از وضعیت فعلی به وضعیت مطلوب برویم به آن استراتژی می‏گویند

محتوا باید ارزشمند باشد یعنی چه؟

در تولید و توزیع محتوا باید یک ارزشی را به مخاطی برسانیم یعنی یک چیزی را منتقل کنیم که در مقابلش ارزشی از مخاطب دریافت کنیم که میتواند حداقل لایک باشد یا کامنت بگذارد خوشبینانه پست مارا برای یکی بفرستد خیلی خیلی خوب بیاید دایرکت از ما خرید کند

و نکته بعدی اینکه باید محتوا مرتبط باشد نمی توانیم در پیچ کاری یک محتوایی که فان و طنز هست وبه پیچ کسب و کار ما ربطی ندارد استفاده کنیم نباید با این نگاه که این محتوا ازش خوشم می‏آید یا جذاب است بگذاریم در پیچ کاری.

باید تداوم داشته باشیم در پیچ کاری نه که یک روز کار کنیم یک روز کار نکنیم.

رویکرد بازاریابی محتوایی دو جا به ما کمک می‏کند هم در جذب مخاطب هم در حفظ و نگه داشت مخاطب به ما کمک می‏کند

جذب مخاطب یعنی من با تولید محتوا می‏خواهم کاری کنم که مخاطب بیاید طرف من

توی حفظ کجا کمک می‏کند؟ در جایی که آمده از من محصول خریده مثال در مزون یک نفر از من شال خرید، مثلاً ویدیویی تولید می‏کنیم این لباس را می‏خواهیم بشوریم چگونه بشوریم.

برای همه نمی‏توانیم تولید محتوا کنیم چون نه بودجه داریم نه زمانش

ودر آخر این بازاریابی محتوایی باید برای ما یک سودآوری داشته باشد یعنی بتوانیم فروش محصول یا خدمت داشته باشیم و از مشتری درآمد کسب کنیم. (پول دریافت کنیم)

چند نوع فرمت محتوا داریم؟

متن: گزارش، پاسخ به سوالات، کتاب، مجله

عکس: اینفوگرافیک، اسلاید، عکس، کارهای گرافیکی

ویدئو: مصاحبه، تک گویی، گزارش مستند، وینار

صدا: پادکست، صوت دانلودی

3 تای اول قابلیت استفاده در اینستاگرام را دارد ولی صدا را نمی‏شود در اینستاگرام استفاده کرد جز در قسمت دایرکت یا کانالی که که ایجاد می‏کنیم.

ابزارهای تولید محتوا کدام هستند؟

  • میکروفون (موبایل)
  • دوربین حرفه‏‌ای یا موبایل
  • سه پایه
  • نورپردازی
  • لپ تاپ یا موبایل

سایت های خرید ابزارهای تولید محتوا

حتما بخوانید:

استفاده از هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ
سوشال مدیا مارکتینگ چیست
بازاریابی ایمیلی چیست