اهمیت برند در دیجیتال مارکتینگ
برند دقیقاً چیست؟ و چگونه با دیجیتال مارکتینگ و تجارت الکترونیک ارتباط پیدا میکند؟
در این مقاله، بررسی خواهیم کرد که چرا درک برند برای دیجیتال مارکتینگ اهمیت زیادی دارد.
برند چگونگی ادراک عمومی از یک کسبوکار یا سازمان است. عوامل زیادی میتوانند بر یک برند تأثیر بگذارند، مانند ارزشها، فرهنگ، عناصر طراحی و لحن صدا.
کسبوکارها میتوانند اقداماتی برای ایجاد برند خود انجام دهند. اما برند یک دارایی فیزیکی نیست، مانند یک محصول یا خدمات.
محصولات و خدمات چیزهایی هستند که یک کسبوکار به فروش میرساند، مانند لباس، نرمافزار یا سرگرمی. برند بیشتر شبیه به یک شخصیت یا شهرت است. برند مجموع آن چیزی است که شما هستید و آنچه مردم درباره شما و محصولاتتان فکر میکنند.
چرا شناخت برند و ارزش آن مهم است؟
زیرا برند یک کسبوکار همه تلاشهای مارکتینگ و فروش آنها را هدایت میکند. پیش از اینکه کسبوکارها حتی به تبلیغات یا ترفیع فکر کنند، نیاز دارند مأموریت، ارزشها و پیشنهادات منحصربهفرد خود را درک کنند. تلاشهای مارکتینگ میتواند و باید با زمان تغییر کند، اما هویت برند دائمی است.
اگر برند آن چیزی است که شما هستید، مارکتینگ چگونگی جلب توجه مردم است.
بنابراین یک کسبوکار میتواند منابع زیادی را در یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ سرمایهگذاری کند، اما بدون هویت برند قوی، هیچکس آنها را به خاطر نخواهد آورد.
به همین ترتیب، آنها میتوانند ارزشهای عالی و محصولات شگفتانگیز داشته باشند، اما همچنان به مارکتینگ نیاز دارند تا شناسایی برند را بسازند و فروش را افزایش دهند.
برند پایهای برای یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ موفق است، اما دیجیتال مارکتینگ نیز میتواند بر ادراک عمومی از برند تأثیر بگذارد. شما نمیتوانید یکی را بدون دیگری داشته باشید. یک برند قوی میتواند بسیار ارزشمند باشد و دیجیتال مارکتینگ میتواند آن را حتی قویتر کند.
به عنوان مثال، کمپینهای دیجیتال مارکتینگ میتوانند از طریق ایجاد ارزش برند، ارزش را افزایش دهند.
این ارزشی است که مصرفکنندگان به یک محصول از یک برند نسبت به محصولات مشابه از برند دیگر اختصاص میدهند. وقتی یک برند دارای ارزش مثبت باشد، به این معنی است که مصرفکنندگان احساس خوبی نسبت به برند دارند و ممکن است برای آن بیشتر از یک محصول مشابه از یک کسبوکار دیگر پول بپردازند.
به عنوان مثال، فرض کنید دو محصول ضد آفتاب با ترکیبات یکسان داریم، یکی از یک برند شناختهشده و معتبر و دیگری از یک برند کمتر شناختهشده.
ارزش برند میزان پول بیشتری است که مشتریان حاضرند برای برند شناختهشدهای که به آن اعتماد دارند، بپردازند، حتی اگر هر دو محصول مواد مشابهی داشته باشند. اعتمادی که مردم به برند آشنا دارند به ارزش کلی آن اضافه میکند.
دیجیتال مارکتینگ یکی از راههایی است که کسبوکارها آن اعتماد را ایجاد میکنند.
وقتی یک کمپین تبلیغاتی اجرا میکنند، این تبلیغات نه تنها توجه مصرفکنندگان را جلب میکند، بلکه میتواند در شکلگیری ادراک عمومی از برند نیز نقش داشته باشد.
دیجیتال مارکتینگ میتواند ارزشها، شخصیت و دیدگاه یک برند را منتقل کند، که این میتواند تأثیر بگذارد که مردم چگونه درباره آنها فکر میکنند.
در کل برند چیزی بیشتر از یک کلمه برای کسبوکار است. برند نحوه فکر و احساس مشتریان درباره یک کسبوکار و محصولات آن است. همچنین، پایهای برای استراتژیهای موفق مارکتینگ و فروش است. در عوض، دیجیتال مارکتینگ میتواند به ساخت ارزش برند، شناسایی و اعتماد کمک کند.
تالیف: مهندس پیام لاهه | مشاور و مدرس دیجیتال مارکتینگ
حتما بخوانید:
رسانه های Owned ،Paid و Earned چیست؟
بازاریابی دیجیتالاهمیت برند در دیجیتال مارکتینگ
بازاریابی دیجیتالمزایا و چالش های دیجیتال مارکتینگ
بازاریابی دیجیتال