پنج ترفند برای دیجیتال مارکتینگ موفق

این روزها اینترنت و کانال‌های دیجیتال رفتار خرید مصرف‌کنندگان را تغییر داده‌اند.

در این مقاله قصد دارم پنج ترفند یا راهکار را معرفی کنم که به شما کمک می‌کند تا دیجیتال مارکتینگ موفقی برای کسب و کار خود داشته باشید و فروش بیشتری ایجاد کنید.

افزایش سرعت وبسایت

مخاطب امروزی کمتر حوصله و تمرکز دارد و حتی تأخیر دو ثانیه‌ای در بارگذاری وبسایت می‌تواند باعث شود مشتری سبد خرید خود را رها کند. شما می‌توانید با استفاده از روش‌هایی موجود، سرعت وبسایت خود را افزایش دهید تا تجربه بهتری برای مخاطب خود فراهم کنید. اگر می‌پرسید چه ابزاری می‌تواند به شما کمک کند تا سرعت بارگذاری وبسایت خود را بسنجید، به عنوان یک مشاور دیجیتال مارکتینگ، وبسایت gtmetrix را معرفی می‌کنم.

این سایت به شما امکان می‌دهد URL وبسایت خود را وارد کرده و از طریق آنالیز، مشکلات سایت را شناسایی و راهکارهای بهبود آن را دریافت کنید.

بهبود فرآیند خرید از وبسایت

برخی وبسایت‌ها دارای دکمه‌های خریدی هستند که به سختی پیدا می‌شوند یا رنگ آن‌ها با پس‌زمینه سایت همخوانی ندارد. همچنین، فرم‌های ثبت‌نام طولانی می‌توانند باعث خستگی مخاطب شوند. بهتر است فرم‌های ساده‌تری با کمترین اطلاعات مورد نیاز را طراحی کنید و فرآیند ثبت‌نام و خرید را همزمان کنید تا مخاطب به راحتی بتواند خرید خود را انجام دهد و محصول یا خدمت مورد نظر را دریافت کند.

استفاده از پخش زنده (لایو استریم)

این روزها ویدیو مارکتینگ بسیار محبوب شده و مخاطب ایرانی نیز با ویدیوها ارتباط خوبی برقرار کرده است. شما می‌توانید از بسترهایی مانند لایو اینستاگرام، آپارات و یوتیوب برای پخش زنده و گفتگو با مخاطبان خود استفاده کنید. این امر اعتماد بیشتری ایجاد کرده و در نهایت منجر به فروش بیشتر و بازاریابی دیجیتال موفقی می‌شود.

استفاده از گواهینامه SSL

برای خرید ایمن آنلاین، وبسایت شما باید ایمن باشد و گواهینامه SSL این اطمینان را به مخاطب می‌دهد. برای دریافت این گواهینامه می‌توانید در گوگل جستجو کنید و طبق دستورالعمل‌ها، گواهینامه را به وبسایت خود اضافه کنید. مرورگرهایی مانند کروم و فایرفاکس به وبسایت‌هایی که این گواهینامه را ندارند حساس هستند و حتی ممکن است آن‌ها را لود نکنند. داشتن گواهینامه SSL باعث بهبود رتبه شما در نتایج جستجوی گوگل نیز می‌شود.

استفاده از ریز محتوا.

مخاطب امروزی کم‌حوصله است و محتوای طولانی را نمی‌پسندد. شما می‌توانید با استفاده از ویدیوهای کوتاه یک یا دو دقیقه‌ای، اطلاعات لازم را به مخاطب بدهید و او را تشویق کنید محتوای اصلی و طولانی‌تر را مشاهده کند. بسترهای مناسبی برای انتشار این نوع محتوا، رسانه‌های اجتماعی هستند که می‌توانند اعتماد مخاطب را جلب کنند و او را به سمت وبسایت شما هدایت کنند.

در این مقاله پنج راهکار برای بازاریابی دیجیتال موفق معرفی شد که امیدوارم از آن‌ها برای کسب و کار خود استفاده کنید و فروش بیشتری ایجاد کنید.

اگر می‌خواهید کسب‌وکارتان در این فضای رقابتی آنلاین موفق باشد، دیجیتال منتورینگ مهندس پیام لاهه می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین استراتژی‌ دیجیتال مارکتینگ را به کار بگیرید و حضور آنلاین قدرتمندی برای برند خود ایجاد کنید.