مشاور بازاریابی کیست؟

مشاور بازاریابی یا مشاور بازاریابی دیجیتال به یک شرکت در مورد نحوه ایجاد و اجرای استراتژی‌های بازاریابی برای ترویج کسب‌وکارش مشاوره می‌دهد.

وظایف اصلی آنها شامل شناسایی اهداف بازاریابی سازمان، ساخت انواع مواد بازاریابی و نظارت بر نتایج کمپین‌ها است.

دیجیتال منتورینگ پیام لاهه مطلق

وظایف و مسئولیت‌های مشاور بازاریابی

مشاوران بازاریابی، مواد بازاریابی لازم را برای کمک به کمپین‌های بازاریابی جاری تولید می‌کنند، در حالی که استراتژی‌های مدیریت برند را به صورت داخلی توسعه داده و پیاده‌سازی می‌کنند. علاوه بر این، آنها همچنین:

  • پیام‌های اصلی رسانه‌ای را شناسایی و تدوین می‌کنند.
  • اهداف و استراتژی‌ها را توسعه می‌دهند.
  • وظایف استراتژیک را اجرا کرده و نتایج را پایش می‌کنند.
  • گزارش‌ها را تهیه کرده و ارائه‌های بازاریابی را ارائه می‌دهند

مشاور بازاریابی چه کاری انجام می‌دهد؟

مشاوران بازاریابی، متخصصانی هستند که به صورت مستقل یا برای یک شرکت بازاریابی فعالیت می‌کنند تا اهداف مشتری را شناسایی کرده و استراتژی‌ها و کمپین‌هایی را برای دستیابی به این اهداف اجرا کنند. بسیاری از شرکت‌ها در صورتی که برای بهبود تصویر برند یا افزایش مخاطبان خود به کمک نیاز داشته باشند، از پشتیبانی و مشاوره یک مشاور بازاریابی بهره می‌برند.

مشاوران بازاریابی به طور منظم با متخصصان کسب‌وکار ملاقات می‌کنند تا کمپین‌ها را بسازند. سپس، مواد تبلیغاتی کمپین را ایجاد می‌کنند و معمولاً قبل از اجرای برنامه، تأیید مشتری خود را دریافت می‌کنند. پس از انتشار کمپین، مشاور بازاریابی نتایج را تجزیه و تحلیل کرده و به مشتری ارائه می‌دهد. سپس، مشاور بازاریابی با توجه به داده‌ها و تحلیل‌های کمپین، به‌روزرسانی‌هایی را در کمپین‌های خود اعمال می‌کند.

خدمات مشاوره بازاریابی مهندس پیام لاهه

  • نظارت تیم بازاریابی

  • نظارت بر فعایت سایت و سئو

    • بررسی به روز بودن سایت
    • بررسی وضعیت سئو
    • گزارش گیری از لیدها
  • نظارت بر مدیریت نبلیغات

    • یافتن پلتفرم‌های مناسب تبلیغات
    • مدیریت بودجه تبلیغات
    • تحلیل بازحورد تبلیغات
  • نظارت بر محتوا

    • تطابق محتوا با اهداف و استراتژی کسب‌وکار
    • محتوای متنی و تصویری
    • سناریو نویسی
  • نظارت بر سوشال مدیا

    • طراحی استراتزی صفحه های سوشال مدیا
    • ایده پردازی و سناریو نویسی
    • گزارش‌گیری از تعاملات و لیدها
    • بررسی بارگذاری به موقع محتوا
  • تحقیقات بازار

    • شناسایی ترندها
    • مقایسه قیمت ها
    • هدف گذاری فروش
    • تحلیل رفتار مشتریان
    • تحلیل رفتار رقبا در بازار
    • تحلیل کانال های فروش
  • نظارت بر تیم فروش

    • هدف گذاری هفتگی، ماهانه و فصلی
    • نگه داری بالای انگیزه تیم
    • گزارش گیری از میزان فروش
    • بررسی گزارش های تلفنی
  • نظارت بر تیم محتوا

    • ادمین سوشال مدیا
    • تیم ایده پردازی
    • فیلم بردار
    • تدوین گر
    • گرافیست
    • بلاگر (باریگر)

دیجیتال منتورینگ پیام لاهه مطلق

مهارت‌ها و صلاحیت‌های مشاور بازاریابی

یک مشاور بازاریابی باید قادر به تفکر خلاقانه و تحلیلی باشد. در حالی که خلاقیت ضروری است، برای مشاوران بازاریابی مهم است که بتوانند از این خلاقیت نتایج ملموسی به دست آورند. علاوه بر این، آنها باید دارای مهارت‌ها و صلاحیت‌های زیر باشند:

  • مهارت‌های ارتباطی: برای برقراری ارتباط مؤثر با تعداد زیادی از افراد، از جمله کارکنان و سایر مدیران در طول فرآیند بازاریابی، تبلیغات و ترویج.
  • مهارت‌های تصمیم‌گیری: برای انتخاب بین استراتژی‌های بازاریابی و تبلیغاتی رقیب که توسط کارکنان پیشنهاد شده‌اند.
  • مهارت‌های بین فردی: برای تعامل با طیف وسیعی از افراد در نقش‌های مختلف، هم در داخل و هم در خارج از سازمان.
  • مهارت‌های سازمانی: برای مدیریت کارآمد زمان و بودجه، همراه با ایجاد انگیزه و هدایت دیگران.

تجربه مشاور بازاریابی

مهندس پیام لاهه به عنوان مشاور بازاریابی در صنایع مختلفی از جمله خدمات پزشکی و دندانپزشکی، املاک و مستغلات، خدمات غذا و رستوران تخصص دارند.

در رسانه‌های مختلفی مانند بازاریابی مستقیم یا بازاریابی دیجیتال تخصص پیدا کرده اند. مهندس پیام لاهه در قامت مشاور بازاریابی بر کسب‌وکارهای کوچک، کسب‌وکارهای نوپا، کسب‌وکارهای مشکل‌دار، سازمان‌های غیرانتفاعی یا متخصصان خوداشتغال تمرکز دارند.

برای دریافت مشاوره بازاریابی مهندس پیام لاهه لطفا فرم زیر را تکمیل کنید

مشاور بازاریابی

لطفا نام و نام خانوادگی را به فارسی وارد کنید
لطفا شماره موبایل را وارد کنید
لطفا آدرس ایمیل خودت رو وارد کنید
این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.